Pracovat i cvičit

I při nejoptimálnějším možném sezení, zejména u počítače, dochází již po pár desítkách minut k přetížení některých svalových skupin, nervů, šlach i kloubů. Proto se doporučuje nejdéle po dvou hodinách tuto činnost na chvíli přerušit a tělo procvičit. Mnozí výrobci na to myslí a umožňují nastavení sklonu sedáku a současně opěrky do různých poloh, včetně možnosti nastavení tzv. houpačky. To je zařízení, které umožňuje i bez vstávání od stolu změnu polohy těla, umožňuje se zhoupnout v předozadním směru a tím alespoň částečně uvolnit tělo. Někdy je možno si nastavit i tuhost houpacího mechanismu.

Sezení a posilovna v jednom

Zcela výjimečným případem je tzv. Body-balance systém. Kancelářská židle , konstruovaná s tímto systémem má sedák volně a pružně uložený, takže při práci se poddává každému pohybu těla, při otáčení, naklánění, shýbání, opření se do opěrky.Tělo tak nezůstává ve vynucené pozici. Navíc jistá „nestabilita“ sedáku nutí i drobné, hluboko uložené svaly vyrovnávat během práce změny polohy. Tím se tělo stále jakoby cvičí, krev lépe cirkuluje, svaly, klouby ani šlachy netuhnou v jedné poloze. Je to velice vhodná prevence i možná součást rehabilitace po případných zdravotních potížích z předchozí doby.